Villkor


1. Om oss

Evig utveckling Àgs sedan januari 2025 av Vitec Appva AB. VÄr postadress Àr Gjuterigatan 9, 553 18 Jönköping.

Önskar du att komma i kontakt med oss, skicka ett mail till [email protected] med ditt Ă€rende och dina kontaktuppgifter sĂ„ hör vi av oss inom kort.

2. BestÀllning

Kontakta oss per mejl för att göra din bestĂ€llning av en produkt eller tjĂ€nst - [email protected]. 

3. Leverans

VÄra normala leveranstider av produkter Àr 1-4 dagar. OBS! BestÀllningar lagda pÄ helger skickas tidigast pÄ mÄndagen efter.

Om förseningar i produktleveransen skulle uppstĂ„ (utan att vi har meddelat dig om lĂ€ngre leveranstid) ska du kontakta oss pĂ„ e-postadress: [email protected]. 

4. Priser

Alla priser i butiken anges i SEK. Bokens pris inkluderar 6 % moms och priset för tjÀnster (digital utbildning, förelÀsningar mm.)  inkluderar moms 25 %. 

Privatpersoner - För tillfÀllet kan vi tyvÀrr inte erbjuda privatpersoner att köpa vÄra produkter och tjÀnster.

Företag - Vid bestÀllning tillkommer faktiskt fraktkostnad pÄ fakturan. 

Betalning - För företag skickas faktura med betalningsvillkor pÄ 30 dagar. Vi anvÀnder oss i första hand av e-faktura.

Vi reserverar oss för prisÀndringar orsakat av prisÀndring frÄn leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende pÄ felaktig information och förbehÄller oss rÀtten att justera priset.

5. ÅngerrĂ€tt – för privatkunder

Ej aktuellt för tillfÀllet.

6. Reklamation och klagomÄl

Skulle produkten vara felaktig, skadad eller felexpedierad nÀr den anlÀnder Ätar vi oss att kostnadsfritt ÄtgÀrda felet.

Du mÄste alltid kontakta oss för ett godkÀnnande innan du returnerar en defekt vara.

KlagomÄlet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptÀckts.

6.1. Hur gÄr du tillvÀga vid reklamation?

Eventuella fel och defekt ska alltid reklameras till [email protected] dĂ€r du anger ditt namn, din adress, e-postadress och en beskrivning av felet.

Om det inte lyckas oss att ÄtgÀrda felet eller leverera en liknande produkt, Äterbetalar vi dig för den defekta produkten. Vi stÄr för returfrakt vid godkÀnda reklamationer.

Vi förbehÄller oss rÀtten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte Àr felaktig i enlighet med gÀllande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer frÄn privatkunder följer vi riktlinjer frÄn AllmÀnna ReklamationsnÀmnden, se arn.se.

7. UpphovsrÀtt och andra immateriella rÀttigheter

UpphovsrÀtten till produkter och tjÀnster innehas av oss. Du erhÄller inte nÄgra immateriella rÀttigheter till produkter eller till resultatet av utförda tjÀnster.

8. AnsvarsbegrÀnsning

Vi accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omstÀndigheter utanför företagets rÄdande (Force Majeure). Dessa omstÀndigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, eldsvÄda, krig, myndighetsbeslut, pandemi/epidemi, förminskad eller utebliven leverans frÄn leverantör.

Vidare tas inget ansvar för eventuella förÀndringar pÄ produkter/produktegenskaper som Àndrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vÄr kontroll.

9. Produktinformation

Vi reserverar oss för eventuella tryckfel pÄ denna webbplats samt slutförsÀljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna Äterger produkternas exakta utseende dÄ en viss fÀrgskillnad kan förekomma beroende pÄ bildskÀrm, fotokvalitet samt upplösning. Vi försöker alltid pÄ bÀsta sÀtt att exponera produkterna sÄ korrekt som möjligt.

10. Information om Cookies

Enligt lag om elektronisk information ska besökare pÄ en webbplats i integritetssyfte fÄ information om att cookies anvÀnds. Informationen i cookien Àr möjlig att anvÀnda för att följa en anvÀndares surfande. Cookie Àr en liten textfil som webbplatsen du besöker begÀr att fÄ spara pÄ din dator för att ge tillgÄng till olika funktioner. Det gÄr att stÀlla in sin webblÀsare sÄ att den automatiskt nekar cookies. Mer information kan man hitta pÄ Post och telestyrelsens hemsida.

11. Personuppgifter

Genom att handla hos oss accepterar du vÄr dataskyddspolicy och vÄr behandling av dina personuppgifter. Vi vÀrnar om din personliga integritet och samlar inte in fler uppgifter Àn nödvÀndigt för att behandla din bestÀllning. Vi sÀljer eller vidareger aldrig dina uppgifter till tredje part utan rÀttslig grund.

Vi Àr ansvarig för behandlingen av personuppgifter som du lÀmnat till oss som kund. Dina personuppgifter behandlas av oss för att kunna hantera din bestÀllning samt i de tillfÀllen dÄ du har önskat nyhetsbrev eller kampanjerbjudanden - för att kunna anpassa marknadsföringen Ät dina individuella behov.

Nedan information Àr en summering av hur vi i enlighet med dataskyddsförordningen (GDPR) lagrar och behandlar dina uppgifter.

11.1. Vad Àr en personuppgift?

En personuppgift Àr all information som direkt eller indirekt kan hÀnföras till en fysisk person.

11.2. Vilka uppgifter lagrar vi?

För att kunna hantera din bestÀllning samt svara pÄ frÄgor relaterat till vÄrt avtal (kundtjÀnst) lagrar vi ditt förnamn- och efternamn, adress, telefonnummer, e-postadress, ip-adress och köphistorik.

Dina uppgifter lagras sÄ lÀnge vi har en rÀttslig grund att behandla dina uppgifter, exempelvis för att fullfölja avtalet mellan oss eller för att efterleva en rÀttslig förpliktelse enligt exempelvis bokföringslagen.

11.3. RĂ€ttslig grund

I samband med ett köp behandlas dina personuppgifter för att fullfölja avtalet med dig.
Marknadsföring, kampanjer och liknande utskick sker efter en intresseavvÀgning.

11.4. Vilka uppgifter delas och med vilket syfte?

11.4.1. Betalleverantör

Vid genomförande av köp, delas information med vÄr betalleverantör. Det som lagras Àr förnamn, efternamn, adress, e-postadress och telefonnummer. Vid betalning mot faktura sparas Àven organisationsnummer hos betalleverantören. Informationen sparas för att kunna genomföra köpet och för att skydda parterna mot bedrÀgeri.

11.4.2. Fraktbolag

För att kunna leverera dina bestÀllningar och slutföra vÄrt avtal mÄste vi dela med specifik information med fraktbolaget. Det som delas med fraktbolaget Àr förnamn, efternamn samt adressuppgifter för leverans. E-postadress och/eller mobilnummer kan Àven komma att delas med fraktbolaget för avisering.
De fraktbolag vi samarbetar med Àr: DHL, Postnord.

11.4.3. Nyhetsbrev

Har du valt att prenumerera pÄ vÄrt nyhetsbrev delas förnamn, efternamn och e-postadress med vÄr nyhetsbrevsleverantör. Detta för att kunna hÄlla dig uppdaterad med information och erbjudanden i marknadsföringssyfte.
Vi anvÀnder Kajabi för utskick av nyhetsbrev.

11.5. RÀtten till tillgÄng

Du har rÀtt att fÄ utdrag av all information som finns om dig hos oss. Utdrag levereras elektroniskt i ett lÀsbart format.

11.6. RÀtt till rÀttelse

Du har rÀtt att be oss uppdatera felaktig information eller komplettera information som Àr bristfÀllig.

11.7. RÀtten att bli glömd

Du kan nĂ€r som helst be att uppgifterna som avser dig raderas. Om du önskar radera ditt konto samt den information som finns kopplad till dig, maila oss pĂ„ adressen [email protected]. Det finns fĂ„ undantag till rĂ€tten till radering, som till exempel om det ska behĂ„llas för att vi mĂ„ste uppfylla en rĂ€ttslig förpliktelse (exempelvis enligt bokföringslagen).

11.8. Ansvarig för dataskydd

Vi som företag Àr ansvariga för lagring och behandling av personuppgifter i webbutiken och ser till att reglerna efterföljs.

11.9. SĂ„ skyddar vi dina personuppgifter

Vi anvÀnder oss av industristandarder som SSL/TLS och envÀgs hash-algoritmer för att lagra, behandla och kommunicera kÀnslig information som exempelvis personuppgifter och lösenord pÄ ett sÀkert sÀtt.
Vi anvÀnder plattformen Kajabi.

12. Sekretess

Vid utförande av tjĂ€nster förbinder vi oss att inte för utomstĂ„ende yppa konfidentiell information rörande uppdraget. Med konfidentiell information förstĂ„s i denna bestĂ€mmelse varje uppgift – teknisk, kommersiell eller av annan art – oavsett om uppgiften dokumenteras eller inte, med undantag för uppgifter som Ă€r eller blir allmĂ€nt kĂ€nda eller som kommit eller kommer till allmĂ€n kĂ€nnedom pĂ„ annat sĂ€tt Ă€n genom brott mot denna bestĂ€mmelse eller som redan var i vĂ„r besittning. Sekretessförpliktelsen Ă€r giltlig sĂ„vĂ€l under uppdraget som tvĂ„ Ă„r efter uppdragets genomförande.

13. Ändringar till de AllmĂ€nna Villkoren

Vi förbehĂ„ller oss rĂ€tten att nĂ€r som helst företa Ă€ndringar i villkoren. Ändringar av villkoren kommer att publiceras online pĂ„ webbplatsen. De Ă€ndrade villkoren anses för accepterade i samband med order eller besök pĂ„ webbplatsen.

14. Tvist och lagval

I tillfÀlle av att tvist inte kan lösas i samförstÄnd med företagets kundtjÀnst och kunden, kan du som privatkund vÀnda dig till AllmÀnna ReklamationsnÀmnden, se arn.se. För boende i ett annat EU-land Àn Sverige kan man lÀmna klagomÄl online via EU-kommissionens plattform för medling i tvister, se hÀr.

Vid eventuell tvist följer vi beslut frÄn ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan.

Tvist gÀllande tolkningen eller tillÀmpningen av dessa allmÀnna villkor ska tolkas i enlighet med svensk rÀtt och lag.

Villkor uppdaterade 2025-06-30